fredag 12. oktober 2018

Lammeøre bunddække

Stachys byzantina Generelt: Denne spesielle planten kommer fra Kaukasus og områdene omkring Svartehavet og Kaspihavet. Tæppe-storkenæb, Geranium cantabrigiense ’Biokovo’, danner et lavt bunddække. Bladene er tykke og rynkede med et tæt, sølvgråt hårlag på begge sider.


Lammeøre (Stachys byzantina). Planten bruges i haverne som bunddække. At lammeøre måske er lidt miskendt skyldes formentlig,.

God til bier og andre insekter. Stort udvalg af Flere stauder E-L. Denne lave staude med det sjove navn lammeøre , har et særligt gråligt løv. Bunddække i rosenbedet:.


Som bundplanter i rosenhaven kan følgende anbefales: lave brudeslør, krybeklokke, lammeøre , stenurt, timi­an, vinterglans,. Mange stauder til haven. En skøn bladplante i haven.


Lækre bløde blade og gråt løv.

Klik her og find den bedste pris nu! Hvis målet er at skabe mangfoldighe må der altså tænkes anderledes, når der skal arbejdes med bunddække. Dværgmispel får hvide blomster i maj og røde bær efterår. Under træer og som forgrundsplanter i staudebedet er helt lavt bunddække en meget fin løsning.


Anvendes i stenbede eller stengærder, eller til bunddække på tørre og solbeskinnede steder. Derfor bør denne sort foretrækkes hvis det er for bladenes. Spar dig selv for en masse arbejde og brug bunddække i haven. Det hjælper med at holde ukrudt væk og. Thymus: timian – bunddække : Waldstenenia ternata: guldjordbær – bunddække : Løg og knold.


Trives i let skygge-skygge i almindelig, næringsrig havejord. Velegnet som bunddække under træer og store buske og som kontrastplante. Stauder til kystnære områder.


Jeg satte mig lige på bænken for at nyde udsigten ud over søen i forhaven inden jeg skulle til at tænke på aftens maden. LAMMEØRE , STACHYS BYZANTINA. I Hyggeboden kan du købe billige stauder til haven.


Kom forbi vores selvbetjeningsbod på Røde Kro i Faaborg og se det aktuelle udvalg. I mit skovbed havde jeg plantet bunddækket pengebladet fredløs.

Skovjordbær smager af sommer, fuglesang og solskin. Det invaderede hele bedet og kvalte alt. Derfor gravede jeg af flere omgange det hele op.


Hele planten er aromatisk og bevarer duften ved tørring Velegnet til bunddække Trives bedst i halvskygge eller. Kære Vivik Den eneste som jeg synes er lidt aggresiv er carex Ice dance, som skal udtyndes en til to gange om året. Det gør jeg gerne for den vil jeg ikke undvære.


Japansk star er god som bunddække og kan med fordel plantes sammen med den flotte løvefod Alchemilla. Jeg har ikke valgt småt og krybende bunddække men noget, der virkelig gror og. Omkring den vokser stauden lammeøre ,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.