mandag 28. mai 2018

Måneskinnslampe

Måneskinnslampe til salgs. Finn beste pris på Rubrikk. Og navnet måneskinnslampe høres helt perfekt ut i gufne høst- og vinterkvelder :D Jeg liker også levende lys nå, man må jo kose seg litt! Vil vise dere den skjønne måneskinnslampe n som henger ved peisen i stua vår.


Denne er gammel og er arv fra familie.

Nydelig rosa farge med fine blomster. Jeg vet ikke hva som er måneskinnslampe , men den øverste er venetiansk (murano) eller kopi av en slik. Det må være noen prakteksemplarer du har i ditt eie. Det er ruskevær her også for tiden, men i følge Yr har vi bedre vær i vente. Gammel fin måneskinnslampe beregnet for stearinlys eller T-lys til salgs.


Glasset er helt og fint uten noe form for skader. Dersom du ikke er registrert kan du følge objektet på e-post. Da jeg var i Sør-Trønderlag i helga, tok søsteren min meg med til en brukthandler.

Og jøsses så mye rart han hadde der! Da hun var der tidligere en gang, sa hun. Lampen er bygget for elektrisk belysning. Den består av en rosett i je.


Lykten oppå skapet mitt ser nesten ut som en måneskinnslampe den også, den er ihvertfall nydelig syns jeg. Den fikk vi i gave av søsteren min da vi jubilerte for. Vi hadde lenge vært på utkikk etter en lampe i trappeoppgangen og falt helt for.


Stemningsfull måneskinnslampe i antikk sølv. Liste på alt måneskinnslampe Fra Gadyet. Grønnfarget måneskinnslampe uten oppheng. Auksjonarius Ola Rye, Tolga, Norway.


Kuppel i glass, lampen er laget i ukjent metall. Store norske leksikon er et gratis og komplett oppslagsverk skrevet av fagfolk på bokmål og nynorsk. Vadsø museum - Ruija kvenmuseum.


Nostalgia Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil.

Den har hengt lenge i stua, men det har ikke vært lys i den. Malerier ca str:91x70cm. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Lite, sjarmerende bord med nyere maling - og ikke helt kunstferdig skrift. Primus av det aller beste slaget.


Vakker klassisk parafinlampe med rundbrenner. I solid polert messing med munnblåst kuppel av grønt. Og det er kjempeenkelt å endre design og legge til innhol jeg elsker løsningen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.