onsdag 25. april 2018

Lage bringebæreddik

Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Bringebæreddik du aldri har smakt maken til. Hvert år tar jeg med meg noen flasker på julemarkedet og hvert år blir de revet bort. Beste av alt er at det er så enkelt å lage.


En enklere måte å lage bringebæreddik på er å fylle bringebær på en flaske med vid åpning.

Hell på vineddik og skru på korken. Fyll bringebærene (villbringebær gir spesielt god smak) på glass og hell på vin og eddik. Blir den stående lenge bør den. Du kan godt lage det selv, men du får ofte kjøpt det på ulike markeder og i spesialbutikker.


Snu på glasset en gang i. Og hvis du skal lage juletapas av ribberester eller. Ha i resten av smøret, sukker, bringebæreddik ,.

Jeg orker nemlig ikke tanken på å være uten bringebæreddik og lurer derfor på om jeg skal lage en liten variant av den,. Kjøp teknikk og elektronikk online i dag og få gratis frakt på ordre fra 5kr. Bæreddiker er fine å se på, og aromatiske i salater, sauser og friske salsaer.


Prøv å lage kirsebær-, bringebær-, solbær- eller stikkelsbæreddik. Nærmere jul tenker jeg å lage marsipan, sjokolade og karameller på glass. I år skal jeg lage ulike typer urtesalt som smågaver,.


Epleeddik har jeg ikke lag derimot bringebæreddik , med en anelse søtsmak. Jeg vil tro at det vil bli en like god eddik ved å bytte ut bringebærene med epler. Denne sausen er enkel og rask å lage , og du trenger heller ikke kraft. Smak til med einerbær eller brunost hvis du liker det.


Ha sukker i en middels stor kasserolle og varm opp en kort stund. Sukkeret vil da klumpe seg. Wenches sauseskole fortsetter med brune sauser.


God kraft er uunnværlig når du skal lage en god ”brun” saus. Kraften er selve grunnlaget for sausen.

Se utvalget av balsamico på nett. Hvit balsamico med tranebærjuice. Ein kan sjølvsagt nytte bringebæreddik frå butikken, men å lage han sjøl med ville bringebær er noko heilt for seg sjøl. Sild er enkelt å lage , men vil garantert imponere gjestene dine. Perfekt til julens lange frokoster eller som spiselig gave til den som har alt.


Det kan du lage : Plukk kg villbringebær. Eller 8-dl hvitvinseddik. Kok den opp og tilsett bringebæreddik eller annen hvitvinseddik. Dette må du huske på når du skal lage sushi. Du kan fint lage sennep på dagen, men vi synes den blir bedre etter (minst).


Skinkesalaten er kjempegodt på brødskiva eller som tilbehør til stekt kjøtt. Eggekrestk eggeplomme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.