onsdag 29. november 2017

Frappe oppskrift

Fyll en bar-shaker halvfull med isbiter. Hell i en dobbel espresso ts brunt sukker Ristes kraftig og helles i et stort glass. Toppes med litt H-melk eller fløte. Sett glassene i kjøleskapet og kok opp en kopp kaffe, ca ts pulverkaffe.


La kaffen stå til den er helt avkjølt. Ha isbiter, melk, sukker og kald kaffe i en blender.

Oppskriften passer til stort glass. Frappe er uendelig godt-hele året. Denne kommer jeg til å lage! Elsker frappe , og vil gjerne prøve denne. Trodde det var melken som gjorde at det skummet?


Men det er altså bare pulveret og vann? Til slutt tilsetter du sjokoladepulveret, hvor mye man skal ta er opp til hver enkelt. Da er det bare å starte mikseren, blenderen eller ja.

Frappé er gresk iskaffe som toppes med litt fløte eller melk. Den smaker like bra som dessert eller en forfriskende og oppkvikkende drikk. Knus isbitene i en blender og ha vann og isbiter i en shaker sammen med pulverkaffen. Jeg kan fremdeles huske smaken av min første frappe på en fancy liten restaurant på den greske øya Chios en gang i det. Og her er fire oppskrifter på iskaffe - med og uten melk:.


Legg inn kommentar eller trykk liker på denne oppskriften. PS: Om du oppdager feil på oppskriften , send meg heller en mail. Jeg tenkte også at jeg kunne dele oppskriften med dere lesere, ettersom jeg ikke fant en som virket heeelt perfekt for meg i dag. Her får du en herlig oppskrift på en forfriskende iskaffe. Kalde drikker under min enkel.


Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Jeg håper du lar deg friste! Baileys Frappé oppskrift med kalorier, allergener og pris. En Frappé, usøtet, med melk, takk!


Et glass med iskaffe er en herlig avkjøling i sommervarmen for deg som elsker kaffe! Se oppskrift på hvordan du lager iskaffe selv. Ingrediensene ristes i en shaker, da får du rikelig med skum på toppen.

Serveres i store glass med sugerør. Endelig en rynkekrem som virker. TINE IsKaffe er laget med kaffebønner dyrket i Brasil og norsk melk. Dere har lenge spurt etter Frappuccino oppskriften min.


Jeg fikk spørsmål om jeg kunne legge ut en enkel oppskrift på iskaffe, så nå har jeg funnet en som jeg håper faller i smak hos dere. En herlig kald kaffedrikk! Se våre ledige stillinger her.


Frappé, også kalt kaffe frappé eller gresk frappé, (gresk: φραπές, frapés) er en skumdekket iskaffe som lages av pulverkaffe, vanligvis spraytørket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.